نقره نما اصفهان و قیمت خرید ظروف شبه نقره

خرید ظروف شبه نقره،نقره نما،ملیله کاری،آبکاری نقره به قیمت ارزان و ارسال فوری به سراسر کشور


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

هدایای ویژه روز دانش آموز و صنایع دستی ارزان قیمت

  • نویسنده: امید حسینی

هدیه روز دانش آموز می تواند گزینه خوبی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای نسل آینده ساز کشور باشد. هدیه تبلیغاتی دانش آموزان باید با توجه به سن و شرایط اجتماعی و فرهنگی آنها انتخاب شود. دانش آموزان هر کشور در صورت قرار گیری در مسیر صحیح می توانند برای آینده اجتماعشان بسیار مفید باشند. شاید بهترین هدیه روز دانش آموز انتخاب محصولات هنری و صنایع دستی ساخت داخل باشد تا به نوعی فرهنگ سازی برای فعالیت های آینده شان در نظر گرفته شود. کادوی روز دانش اموز می تواند از طرف والدین و همچنین مدرسه و آموزش و پرورش تهیه شود. صرف هزینه اندک برای ایجاد فضای دوستانه در مدرسه بین دانش آموزان و پرسنل قابل توجیه است. فروش هدایای دانش آموزی در قالب محصولات صنایع دستی و تندیس های میناکاری از طریق سایت در کمترین زمان بصورت آنلاین امکان پذیر است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

در 13 آبان سال 1357، دانش آموزان فعال و دانش دوست بودند که توانستند لرزه بر بنیان حکومت ستم شاهی بیاندازند. این نوجوانان آگاه به جهانیان آموختند برای گرفتن حق خود باید علیه ظالمان به قیام برخاست. در این مقاله از علت نامگذاری روز دانش آموز، تاریخچه مدارس ایران، ویژگیها و وظایف دانش آموزان، مشکلات دانش آموز در مدرسه و دیگر مسائل پیرامون یک دانش آموز صحبت شده است. هدایای ویژه روز دانش آموز Handicrafts Gifts می تواند سهم بزرگی در تربیت آنها داشته باشد. تشویق نوجوانان بطور صحیح و با برنامه ریزی علمی , مهمترین راه سوق دادنشان در مسیر درست می باشد. هدیه مناسب روز دانش آموز باید با توجه به فرهنگ جامعه و الگوسازی های مورد نظر انتخاب گردد.

هدایای ویژه روز دانش آموز

قاب بشقاب مسی میناکاری

قاب بشقاب مسی میناکاری

بشقاب اعلا میناکاری 30 سانتی با جعبه مخمل

بشقاب میناکاری با جعبه مخمل

قاب بزرگ سه بشقابی مینا کاری

تابلو بزرگ سه بشقابی مینا کاری

تابلو مشبک میناکاری اصفهان

تابلو مشبک میناکاری اصفهان

اپلیکیشن صنایع دستی

علت نامگذاری 13 آبان به عنوان روز دانش آموز
در صبح روز 13 آبان 1357، دانش آموزان مدارس تهران به همراه مردم دیگر، در نشانه اعتراض و قیام علیه حکومت پهلوی در دانشگاه تهران اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، سربازان حکومت با شلیک گاز اشک آور سعی در خفقان جمع مردمی و دانش آموزی داشتند اما این جوانان شجاع با صدای بلندتری فریاد آزادی خواهانه خود را به گوش جهان رسانند. سپس سربازان با شلیک گلوله، 56 تن را به شهادت رساندند و صدها تن مجروح شدند. در روز 16 بهمن 1357، دانش آموزان تهرانی با صدور بیانیهای مبنی بر نامگذاری 13 آبان به عنوان روز دانش آموز، اعلام کردند قصد دارند هرساله با یادآوری این روز، قدرت وحدت خود را افزایش دهند. پیام 13 آبان، خشوع در برابر خداوند و قیام علیه ستمگران بود.

هدایای تبلیغاتی مناسب مدارس در قالب تابلوهای مذهبی و تندیس های میناکاری در نظر گرفته شده است. اگر شما بدنبال هدیه برای روز دانش آموز هستید پیشنهاد می کنیم تمامی محصولات میناکاری و بطور مشخص صنایع دستی را در فروشگاه مشاهده نمائید تا بر اساس سلیقه و بوجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مدرسه؛ خانه دوم دانش آموز
دانش آموزان از پایه اول دبستان تا سال آخر دبیرستان، بیشتر اوقات خود را در مدرسه میگذرانند. پس مدرسه برای آنها حکم خانه دوم را دارد. محیط مدرسه تأثیر زیادی بر روح و روان یک دانش آموز میگذارد؛ پس ضروری است در انتخاب مدرسه مناسب برای فرزند خود آگاهی لازم را داشته باشیم، مدارس مناطق شهر را بشناسیم و از میان آنها، بهترین را انتخاب کنیم. اما درباره تاریخچه مدارس قدیمی چیزی میدانید؟

هدیه ی مناسب برای روز دانش آموز به هدیه ایی اطلاق می شود که با توجه به سن آنها بوده و به نوعی برایشان مفید باشد. فرهنگ سازی صحیح و ایجاد انگیزه برای فعالیت های سازنده در آینده می تواند پارامترهای صحیحی برای انتخاب هدیه برای دانش آموزان باشد.

تابلو چوبی سه بشقاب میناکاری اصفهان

تابلو چوبی سه بشقاب میناکاری

قاب میناکاری با جعبه چوبی مشبک 34*34 سانتی متر

قاب میناکاری با جعبه چوبی

بشقاب میناکاری قاب دار

بشقاب میناکاری قاب دار

تندیس جاقلمی میناکاری طرح معلم

تندیس جاقلمی میناکاری طرح معلم

مروری بر تاریخچه مدارس در ایران
آموزشهای اولیه سواد خواندن و نوشتن و آموزش احکام دین در سدههای 12 و 13 هجری قمری، در مکتب خانهها و مدارس دینی ایران صورت میپذیرفت. سطح آموزشها در حد یادگیری علومی همچون ادبیات و حساب و هندسه و فلسفه و نجوم و مسائل مذهبی و دینی بود. به همین دلیل به علوم مورد نیاز جامعه مانند پزشکی و صنعت و کشاورزی و علوم نظامی مورد توجه قرار نمیگرفت. شکل گیری مدرسه به صورت نوین در ایران، از زمان قاجار آغاز شد و این در صورتی بود که اروپا در سدههای 18 و 19 میلادی به انقلاب صنعتی و عصر رنسانس مواجه بود و به پیشرفت قابل قبولی در زمینه علوم روز دست یافت.

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

تندیس بته جقه میناکاری

تندیس بته جقه میناکاری

تندیس میناکاری شده طرح نقش جهان

تندیس میناکاری طرح نقش جهان

تندیس گلدان مینا کاری

تندیس گلدان مینا کاری

تندیس گلدان میناکاری اصفهان طرح مهر و ماه

تندیس میناکاری طرح مهر و ماه

شکل گیری مدارس نوین در ایران
پایه ریزی شکل گیری نوین مدارس ایران، از دروان حکومت محمدشاه قاجار شروع شد. در سال 1254 هجری قمری، اولین مدرسه در ارومیه توسط یک کشیش آمریکایی به نام «پرکینز» ساخته شد که همراه با تدریس علوم جدید، هنر قالیبافی و آهنگری نیز به دانش آموزان تعلیم داده میشد.یک سال بعد، در سال 1255 هجری قمری، دومین مدرسه نوین ایران در تبریز و توسط یک کشیش فرانسوی به نام «اوژن بوره» تأسیس شد. هدف او آشنا کردن ایرانیان با علوم و زبان فرانسه بود. وی بعدها موفق به تأسیس مدرسه دیگری در جلفا (از توابع اصفهان) نیز شد.
در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار، دارالفنون وجود داشت اما دانش آموزان ابتدایی همچنان در مکتب خانه تحصیل میکردند. از ابتدای سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، مردم با محیط فرنگستان و طرز دیدگاه و تفکر غرب آشنا شده بودند؛ به همین علت در اقدام به تأسیس مدارس ابتدایی و متوسطه، به سبک نوین اروپایی جلو رفتند. «میرزا حسن رشدیه» از بیانگذاران مدارس نوین ایران در شهرهای تهران و مشهد و تبریز بود.

تابلو کاشی نقش برجسته طرح زکوشش به هر چیز خواهی رسید

تابلو کاشی نقش برجسته

تابلو نقش برجسته طرح صلوات

تابلو نقش برجسته طرح صلوات

تابلو چوبی وان یکاد

تابلو چوبی وان یکاد

تابلو اسکراچ چهار قل

تابلو اسکراچ چهار قل

اولین مدارس ایران برای دانش آموزان

  • دارالفنون: مدرسه متوسطه در تهران که مؤسس آن میرزا امیرکبیر و هدف آن آموزش علوم و فنون جدید بود. دارالفنون در سبک مدارس عالی اروپایی تأسیس شده بود که 6 معلم اتریشی و 1 معلم ایتالیایی، 7 رشته تحصیلی «پیاده نظام- سواره نظام- توپخانه- پزشکی- جراحی- داروسازی- کانی شناسی» را در آن تدریس میکردند. زبانهای روسی و انگلیسی و فرانسوی، جزو زبانهای تدریسی در دارالفنون بود.
    دارالفنون به عنوان نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران، 13 روز قبل از مرگ امبیرکبیر و در تاریخ 6 دی ماه 1320 هجری شمسی افتتاح گشت.
  • دبستان ارفع الدوله: سفیر ایران در کشورهای اروپایی با هزینه خود، دبستان ارفع الدوله را تأسیس کرد که دانش آموزان به صورت شبانه روزی و رایگان به تحصیل میپرداختند.
  • مدرسه رشدیه: نخستین دبستان به سبک نوین که در سال 1268 هجری شمسی توسط میرزا حسن رشدیه و در تبریز تأسیس شد.
  • مدرسه شوکتیه: در سال 1282 و در شهرستان بیرجند، برای نخستین بار مدرسه به عنوان مکانی فرهنگی-آموزشی شناخته شد. مدرسه شوکتیه در ابتدا، در دوره ابتدایی و سپس در مقطع دبیرستان کار خود را آغاز کرد.
  • مدرسه سعادت: در سال 1278 هجری شمسی، مدرسه سعادت در بوشهر فعالیت خود را کلید زد. مؤسس این مدرسه ،احمدخان دریابیگی بود و از معلمان آن میتوان به محمدحسین سعادت و عبدالکریم سعادت اشاره داشت.
    18 اسفند، به عنوان سالروز تأسیس مدرسه سعادت و روز بوشهر، جشن گرفته میشود.
  • مدرسه نوین: مدرسه تأسیسی در شهرکرد توسط حاج میرزا زیرک.
  • مدرسه احمدیه زابل: مدرسه تأسیسی در زابل به دستور شوکت الملک علم و ساخت سید محمد فرزان.
  • مدرسه محمدیه در بندر لنگه، مدرسه البرز، مدرسه دولتی کرمان، مدرسه ملی ناصری در خلخال، مدرسه مظفریه در رشت و مدرسه ملی فلاحت، از دیگر مدارسی بودند که به شکل نوین در آموزش علوم جدید، در ایران به فعالیت پرداختند.

مدارس دخترانه در ایران
نخستین مدرسه دخترانه به نام پرورش، در سال 1282 هجری شمسی توسط «بانو آزموده» تأسیس شد. شاید باور کردنی نباشد اما مدرسه دخترانه پرورش تنها 4 روز فعالیت داشت و بعد از آن توسط افکار ضدفرهنگی، بسته شد.سپس در سال 1285 هجری شمسی، «بانو بی بی خانم وزیراف» اقدام به تأسیس مدرسه دوشیزگان نمود اما این مدرسه نیز بسته شد.
در سال 1287 هجری شمسی، با تلاش «طوبی آزموده» مدرسه ناموس افتتاح گشت. وی به شرایط آن روزگار آگاه بود؛ پس سعی کرد بهانه به دست مخالفان ندهد تا مدرسه پابرجا بماند. کلاسهای اکابر بانوان، قرآن و تعالیم مذهبی و برگزاری مجالس روضه خوانی از برنامههای مدرسه ناموس بود. خانم آزموده با این تدبیر اندیشی توانست در سال 1307 شمسی نخستین دبیرستان دخترانه را در تهران راه اندازی کرد.

مهارت دوست یابی دانش آموزان
دانش آموز با قرار گرفتن در مدرسه، با جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان دیگر روبه رو است که هر کدام سلیقه و عقاید و سطح فرهنگی متفاوتی با یکدیگر دارند.از میان اینهمه تنوع و تفاوت، انتخاب یک دوست خوب یکی از دل مشغولیهای دانش آموز و والدین اوست. داشتن یک دوست خوب علاوه بر تأثیر بر سلامت روان دانش آموز، میتواند باعث پیشرفت درسی و افزایش توان مدیریتی فرد در آینده شود. نیاز است یک دانش آموز مهارت اجتماع گرایی و گسترش روابط اجتماعی سالم خود را در دوران مدرسه تقویت کند. لزوماً تعداد دوستان ملاک نیست اما کیفیت روابط دوستانه بین دانش آموزان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

ویژگیهای دانش آموزان موفق
دانش آموز به عنوان یکی از اعضا جامعهای به نام مدرسه، قادر به تغییر آن اجتماع، خواه با شیوه خوب و خواه با شیوه بد، است. تشخیص، تفکیک و برگزیدن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، جزو اولین گامهای حرکت بسوی موفقیت است. برنامه ریزی برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، مهمترین و تأثیرگذارترین رکن در مرحله بعدیست.انگیزه، به عنوان نیرو محرکه قوی، باعث حرکت دانش آموز به جلو است و از ارکان رسیدن به پیشرفت و موفقیت روزافزون به شمار میرود. توکل به خدا سبب افزایش انگیزه در درون دانش آموزان میشود. افزایش انگیزه باعث بهره بهتر و هرچه تمامتر از قدرت هوش و استعداد ذاتی دانش آموز خواهد شد.

روحیه شکست ناپذیری و امید به آینده، باعث میشود دانش آموز شکست در گذشته خود را به عنوان یک ضعف نگاه نکند؛ بلکه آنها را تجربه برای پیمودن بهتر مسیر خود بداند. افق آینده همیشه در برابر کسانی که به خودباوری رسیدند، درخشان است. فراموش نکنید یک دانش آموز خلاق، قادر به طراحی و خلق ایدههای موفقتر در راه رسیدن به اهداف خود است. رعایت نظم و انضباط فردی و اجتماعی، سعی و تلاش روز افزون، فعال در زمینههای مختلف مدرسه، رعایت ادب در کلاس درس و اجرای به موقع تکالیف درسی، جزو ویژگی دانش آموز سخت کوش و موفق است.

مشکلات دانش آموزان در طی دوران تحصیلی

  • نرسیدن دانش آموز به خودشناسی: ناتوانی در شناخت قابلیت و توانایی فردی و همچنین هراسیدن از کشف و نمایش استعدادهای ذاتی، باعث تشویش خاطر دانش آموز است. معلم و والدین قادرند در این زمینه فرد را راهنمایی کرده و به سمت و سوی مناسب سوق بدهند.
  • نداشتن هدف: دانش آموز در صورت درک نکردن هدف خود از درس خواندن و زندگی، ممکن است بارها و بارها مسیری را برود و سپس به عقب برگردد و مسیر دیگری را برای رسیدن به نقطه نامعلومی طی کند. معلم و مشاور مدرسه با اشتراک گذاری تجربیات خود و انتقال آنها به دانش آموز، میتوانند در تعیین هدف نقش مؤثری داشته باشند.
  • بلاتکلیفی در انجام کار: وقتی دانش آموز نتواند بین مطالب آموخته شده و کاربرد آنها در زندگیاش پل ارتباطی مناسبی ایجاد کند، قطعاً قادر به درک و چرایی انجام وظایفش نیست.
  • پایین بودن سطح یادگیری دانش آموز نسبت به کلاس: بدلیل انگیزه ضعیفی که در این دسته از دانش آموزان به وجود می آید، فضا کلاس و درس برایشان کسالت بار میشود. ایجاد گروه بندی مناسب دانش آموزان و ترکیب گروه از افراد سطح بالا و سطح پایین، راه مبارزه با این ضغف و دلزدگی از درس است.
  • تحقیر و تنبیه دانش آموز: ممکن است این نوع برخورد توسط والدین دانش آموز یا دوستان وی و یا در محیط مدرسه و توسط معلم صورت بگیرد. تنبیه دانش آموز نوعی خشونت اجتماعی به حساب میآید و تأثیرات نامناسبی بر روح و روان فرد خواهد گذاشت.

و اما وظیفه یک دانش آموز چیست؟
وظیفه دانش آموزان را نمیتوان تنها یادگیری مطالب درسی و محتویات علمی دانست. این پیشتازان عرصه علم و دانش باید توجه ویژهای به جنبههای شخصیت و اعتماد به نفس و باورهای خود داشته باشند.دانش آموزان، قشر رو به رشدی را در بر میگیرند که آینده ساز این مرز و بوم هستند؛ جمعیتی بالغ بر 14 میلیون نفر. پس جز وظایف همگانی است که به آسایش و امنیت این سرمایههای کشور اهمیت داده شود و در درجه اولویت و اهمیت خاص قرار بگیرند. از حساسترین دورههای زندگی یک انسان میتوان به همین روزهای دانش آموزی اشاره کرد؛ چرا که در این دوره شاهد رشد کمال طلبی و شخصیت پذیری آدمی خواهیم بود که قادر به تغییر سرنوشت خویش و مردم کشورش است.

 
  •  

  • نمایش : ۲۹۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی